XIS in het nieuws!.
Limburgse app maakt trouwe klanten in Engeland
Het Dilsense marketingbedrijf Coupontools heeft een enorme hit gescoord met de lancering van de Poundland Perks-app, een tool die een Britse keten met 800 winkels gebruikt om de loyaliteit van klanten te verhogen.
Poundland is een keten die gekend staat om alle artikelen aan te bieden voor de prijs van 1 pond. Intussen zijn er in het VK zo’n 800 winkels. Om de klanten een incentive te bieden als ze terugkomen om te winkelen bij Poundland, werd bij Coupontools in Dilsen-Stokkem een nieuwe app besteld.
“Met onze app krijgen Britse klanten de kans om elke week
prijzen en loyaliteitspunten te winnen via de spannende Spin to Win-campagne”,
zegt Bert Croimans van Couponstools. “Vooral op woensdag – of ‘WINsday’, zoals
de app het noemt – stromen gebruikers toe om hun geluk te beproeven.”
Voor het in Dilsen gevestigde Coupontools is dit succes een
ware mijlpaal. De eerste landelijke Spin to Win-sessie trok maar liefst 31.266
gebruikers – een stijging van 158% vergeleken met de testperiode. Op 30 oktober
stond de teller op 42.671 gebruikers.
“Onze missie was om een loyaliteitsprogramma te creëren dat
klanten met plezier iedere week terugbrengt naar de app”, aldus Bert Croimans.
“Dankzij onze technologie kunnen Britse klanten hun gewonnen vouchers direct in
de winkel gebruiken – simpel, snel en ontzettend aantrekkelijk!”
Met een Britse lancering zet Coupontools een belangrijke
stap op de internationale markt. “Onze technologie helpt niet alleen om
klantloyaliteit op te bouwen, maar maakt winkelen ook echt leuk,” zegt Croimans
trots. Dit Belgische succesverhaal laat zien hoe krachtig gamification kan zijn
om merken wereldwijd te verbinden met hun klanten.”