XIS in het nieuws!.


Limburgse app maakt trouwe klanten in Engeland

Het Dilsense marketingbedrijf Coupontools heeft een enorme hit gescoord met de lancering van de Poundland Perks-app, een tool die een Britse keten met 800 winkels gebruikt om de loyaliteit van klanten te verhogen.

Poundland is een keten die gekend staat om alle artikelen aan te bieden voor de prijs van 1 pond. Intussen zijn er in het VK zo’n 800 winkels. Om de klanten een incentive te bieden als ze terugkomen om te winkelen bij Poundland, werd bij Coupontools in Dilsen-Stokkem een nieuwe app besteld.

“Met onze app krijgen Britse klanten de kans om elke week prijzen en loyaliteitspunten te winnen via de spannende Spin to Win-campagne”, zegt Bert Croimans van Couponstools. “Vooral op woensdag – of ‘WINsday’, zoals de app het noemt – stromen gebruikers toe om hun geluk te beproeven.”

Voor het in Dilsen gevestigde Coupontools is dit succes een ware mijlpaal. De eerste landelijke Spin to Win-sessie trok maar liefst 31.266 gebruikers – een stijging van 158% vergeleken met de testperiode. Op 30 oktober stond de teller op 42.671 gebruikers.

“Onze missie was om een loyaliteitsprogramma te creëren dat klanten met plezier iedere week terugbrengt naar de app”, aldus Bert Croimans. “Dankzij onze technologie kunnen Britse klanten hun gewonnen vouchers direct in de winkel gebruiken – simpel, snel en ontzettend aantrekkelijk!”

Met een Britse lancering zet Coupontools een belangrijke stap op de internationale markt. “Onze technologie helpt niet alleen om klantloyaliteit op te bouwen, maar maakt winkelen ook echt leuk,” zegt Croimans trots. Dit Belgische succesverhaal laat zien hoe krachtig gamification kan zijn om merken wereldwijd te verbinden met hun klanten.”